Projekt "Vlak"
Kako je započeo?
U vrijeme adaptacije i usvajanja osnovnih higijenskih aktivnosti često smo koristili formaciju kolone, što je djecu podsjetilo na vlak.
Dječak S.Ž. se uhvatio za T.R. i kaže "mi smo u vlaku". Započeli smo pjevati pjesmu "Mali vlak", i postala je tako dio svakodnevnice. Djeca su u građevnom centru slagala vlakove, mostove, željeznicu.
Postojeći dječji interes smo iskoristili i novim materijalima obogatili prostor građevnog centra, napravili smo vlak. Tako je simbolička igra "vlak" bila sve prisutna.
U vrijeme obilježavanja Dana kruha, djeca su vlakom prevozila pšenicu, brašno, kukuruz, mjerili su težine vreća. Od kutija su pravili vagone. Surađivali u svakoj aktivnosti.
Igra vlaka je bila zanimljiva tihoj djeci koja su često u samostalnoj igri.
Djeca su se izražavala kroz različite medije. Utvrdili smo postojeća znanja o vlaku. Uključivali su se u igru kroz zanimanja i kao putnici.
Ljestve za kineziološke aktivnosti pretvorili su u tračnice, i hodali po njima, u svim smjerovima, preskakali, brojali letvice.
Napravili su vlak od tuljaka, vagone obilježili brojkom, koristili u igri pazeći na brojčani red.
Napravili smo maketu krajolika gdje mogu biti tračnice, nakon slušanja pjesme "Juri, juri vlak". Pravili su mostove, tunele, brda, livade, more. Sva postojeća i nova znanja ugradili su u igru.
Kroz sve centre aktivnosti provlačila se tema vlak kako bi utjecali na sve razine i širine spoznaje.
Kako bi se igrala produžila, istraživanje produbilo, organizirali smo izlet, vožnja vlakom. Upoznali smo zanimanja povezana s vlakom, njihov radni prostor i alate.
Nakon izleta, igra vlaka je bila prisutna još neko vrijeme, poslije je interes slabio. L.B. je u jednom trenutku izjavio "sad bi mogli istraživati brodove". Osluškivali smo, pratili ali ta idejna misao je bila trenutačna.
Planiramo izlet u Zagreb vlakom.